EVIDENCE OF TORY SMEAR CAMPAIGN EMERGES

EVIDENCE OF TORY SMEAR CAMPAIGN EMERGES

Postby Cannydc » Thu May 10, 2018 7:43 am

The Sunday Telegraph has paid “substantial damages” to the general secretary of Finsbury Park mosque after it falsely portrayed him as a supporter of violent lslamist extremism as part of a botched attempt to criticise the Labour leader, Jeremy Corbyn.

In March 2016 the newspaper published an article headlined: “Corbyn and the mosque leader who blames the UK for Isil.” The story tried to connect the Labour leader to extremist views allegedly held by Mohammed Kozbar, who runs the mosque in Corbyn’s Islington North constituency and is also vice-chair of the Muslim Association of Britain.

Kozbar successfully argued that the article was defamatory and the Sunday Telegraph has now removed the article from its website, published a ruling accepting the article was defamatory, and paid damages understood to be in the region of £30,000 to settle the case. This does not include the newspaper’s costs.

“It was not just myself who was the target of this article, it was Jeremy Corbyn,” said Kozbar after the verdict. “The aim was to damage the reputation of Jeremy and make his progress with the Labour party more difficult.”

The piece, by the journalist Andrew Gilligan, claimed the mosque administrator supported the use of violence in the Israel-Palestine conflict and blamed the UK government for the rise of Islamic State.

It appeared alongside a picture of Corbyn shaking hands with Kozbar, detailed regular meetings between the two men, and quoted the Labour leader as calling the mosque leader “fantastic”.



Andrew Gilligan - remember him ?

In May 2003, Gilligan made a broadcast in which he claimed that the British Government had "sexed up" a report in order to exaggerate the WMD capabilities of Saddam Hussein.

Gilligan resigned from the BBC in 2004, in the wake of the Hutton Inquiry, after Lord Hutton questioned the reliability of Gilligan's evidence.

Gilligan was offered a job at The Spectator by its editor, Boris Johnson....

In May 2016, the Telegraph apologised and paid substantial damages as part of an out-of-court settlement for defamation due to false claims made by Gilligan in a series of articles alleging corruption surrounding the purchase of Poplar Town Hall by businessman Mujibul Islam from Tower Hamlets Council when Rahman was mayor

Tories. Tory papers. Tory journalists.

Never. ever trust a Tory.

https://www.theguardian.com/media/2018/ ... sque-chief
User avatar
Cannydc
 
Posts: 11774
Joined: Sun Oct 02, 2011 4:59 pm

Re: EVIDENCE OF TORY SMEAR CAMPAIGN EMERGES

Postby Guest » Thu May 10, 2018 7:45 am

Morons will always believe lies. :shake head:
User avatar
Guest
 

Re: EVIDENCE OF TORY SMEAR CAMPAIGN EMERGES

Postby Guest » Thu May 17, 2018 1:58 pm

None of the Tories on here condemning these smears, how disgraceful
User avatar
Guest
 


Return to News, Politics And Current Affairs

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests