The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Cannydc » Sun Aug 04, 2019 10:37 pm

Fletch wrote:
Cannydc wrote:And the question remains, Fletch - the statements made in my previous post, true or false ?

For example, Sputnik, formerly The Voice of Russia and RIA Novosti, is a news agency, news website platform and radio broadcast service established by the Russian government-owned news agency Rossiya Segodnya.

Or RT network, a global multilingual television news network based in Moscow, Russia, is funded by the Russian government.

True or false, Fletch? I say that true is the indisputable answer.

YOU asked for evidence, I provided it. If you don't like the evidence, disprove it rather than spamming diversions from your original request,


Did you miss my comment about RT and Sputnik? :dunno:

Why are you so obsessed with Russia? :scratch:



The simple answer is that I'm not, Fletch - you are. And I'll take that as a yes, they are Russian state funded.

RT and Sputnik are just two tentacles of the same octopus. Just about every source you quote from is either Russian based, Russian funded or quotes stories lifted straight from sites that are one, other or both. You regularly quote Southfront, that site is professionally designed and registered in Moscow.

Why is that, Fletch ?
User avatar
Cannydc
 
Posts: 14889
Joined: Sun Oct 02, 2011 4:59 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Fletch » Sun Aug 04, 2019 10:45 pm

Cannydc wrote:
Fletch wrote:
Cannydc wrote:And the question remains, Fletch - the statements made in my previous post, true or false ?

For example, Sputnik, formerly The Voice of Russia and RIA Novosti, is a news agency, news website platform and radio broadcast service established by the Russian government-owned news agency Rossiya Segodnya.

Or RT network, a global multilingual television news network based in Moscow, Russia, is funded by the Russian government.

True or false, Fletch? I say that true is the indisputable answer.

YOU asked for evidence, I provided it. If you don't like the evidence, disprove it rather than spamming diversions from your original request,


Did you miss my comment about RT and Sputnik? :dunno:

Why are you so obsessed with Russia? :scratch:



The simple answer is that I'm not, Fletch - you are. And I'll take that as a yes, they are Russian state funded.

RT and Sputnik are just two tentacles of the same octopus. Just about every source you quote from is either Russian based, Russian funded or quotes stories lifted straight from sites that are one, other or both. You regularly quote Southfront, that site is professionally designed and registered in Moscow.

Why is that, Fletch ?


Only the UK/West are reliable news sources canny?

Instead of shoot the messenger, try refuting the actual articles/news rather than just trying to divert attention with your spamming, like raven.

Every source I quote from is not Russia funded or state backed. They are news aggregator sites with articles from all over the world, many from world renowned journalists, but you're not interested in the content, just diverting discussion and trolling.

Time it stopped.
User avatar
Fletch
 
Posts: 14588
Joined: Wed Oct 12, 2011 7:35 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Cannydc » Mon Aug 05, 2019 8:35 am

To answer your question, no. However, I am of the opinion that there is a network of sites allied to / paid for by the Russian State.

Some you describe as 'news aggregating' sites, some direct from Moscow (see my original post on origins).

Bearing that in mind, and knowing for sure that they have an anti-West propaganda aim (admitted by Russia) I have, as previously stated, no intention of sorting through each and every time in the hope that they might be true.

Put it this way, I still trust BBC a hell of a lot more than Sputnik et al...
User avatar
Cannydc
 
Posts: 14889
Joined: Sun Oct 02, 2011 4:59 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Guest » Mon Aug 05, 2019 10:22 am

Cannydc wrote:To answer your question, no. However, I am of the opinion that there is a network of sites allied to / paid for by the Russian State.

Some you describe as 'news aggregating' sites, some direct from Moscow (see my original post on origins).

Bearing that in mind, and knowing for sure that they have an anti-West propaganda aim (admitted by Russia) I have, as previously stated, no intention of sorting through each and every time in the hope that they might be true.

Put it this way, I still trust BBC a hell of a lot more than Sputnik et al...

Watch the Great Hack Canny, it says it all.
User avatar
Guest
 

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby art0hur0moh » Mon Aug 05, 2019 4:05 pm

:off head: :pmsl:
link doesn't work, but You where looking for the source. some have changed, there used to be far more links to western msm headline reports with Words like probability, likely, could, may, possible, looking for evidence (the merry go round, like the war on drugs and crime) as evidence. russia today was the most watched youtube channel the first news channel to receive one billion views.

why do You think You are liable for a television licence? what years of the broadcasting licencing acts have You read?

File:ANO TV-Novosti (Federal Tax Service of Russia, Unified State Register of Legal Entities).pdf
File:ANO TV-Novosti (Federal Tax Service of Russia, Unified State Register of Legal Entities).pdf
"Contact info". RT International. Retrieved 14 April 2017.
"About RT (formerly corporate profile)". RT International. Retrieved 14 April 2017.
Nimmo, Ben. "Question That: RT's Military Mission". Atlantic Council-Digital Forensic Research Lab. medium.com. Retrieved 13 March 2018.
Fisher, Max (13 June 2013). "In case you weren't clear on Russia Today's relationship to Moscow, Putin clears it up". Washington Post. Retrieved 31 July 2016.
Nikolaus von Twickel, Russia Today courts viewers with controversy, The Moscow Times, 23 March 2010.
Valery Kodachigov. Вести с эфирного фронта [News from the air front] (in Russian). Com News.ru.
"Archive of the official site of the 2008-2012 Prime Minister of the Russian Federation Vladimir Putin". Government of Russia.
Перечень системообразующих организаций, утвержденный Правительственной комиссией по повышению устойчивости развития российской экономики [List of systemically important institutions approved by the Government Commission on Sustainable Development of the Russian Economy] (in Russian). government.ru. Archived from the original (DOC) on 27 December 2008. Retrieved 18 March 2015.
"Archived copy" Правительство РФ приняло перечень системообразующих организаций [The Russian government has adopted a list of backbone organizations]. RBK Group (in Russian). Archived from the original on 26 August 2011. Retrieved 24 October 2014.
Beth Knobel "Russian News, English Accent: New Kremlin Show Spins Russia Westward", CBS News, 12 December 2005
Julia Ioffe (September – October 2010). "What Is Russia Today?". Columbia Journalism Review.
Benjamin Bidder (13 August 2013). "Putin's Weapon in the War of Images". Spiegel Online. Retrieved 14 August 2013.
Luke Harding (18 December 2009). "Russia Today launches first UK ad blitz". The Guardian. London.
Kramer, Andrew E (22 August 2010). "Russian Cable Station Plays to U.S." The New York Times.
"Ukraine hits back at Russian TV onslaught". BBC. 2014.
MacFarquhar, Neil (28 August 2016). "A Powerful Russian Weapon: The Spread of False Stories". The New York Times. Retrieved 29 August 2016.
Logiurato (29 April 2014), Russia's Propaganda Channel Just Got A Journalism Lesson From The US State Department, Business Insider
Crowley, Michael (1 May 2014). "Putin's Russian Propaganda". TIME.
Inside Putin's Information Wars, by Peter Pomerantsev, politico.com
R.C. Campausen (10 January 2011), KGB TV to Air Show Hosted by Anti-war Marine Vet, Accuracy in Media, retrieved 5 April 2011.
John Plunkett (18 July 2014). "Russia Today reporter resigns in protest at MH17 coverage". The Guardian. Retrieved 18 July 2014.
Brian Stelter (24 March 2014). "Putin TV in Chaos". CNN.
Gray, Rosie (13 March 2014). "How the Truth is Made at Russia Today". BuzzFeed.
William Turvill (15 November 2012). "Ofcom rules against Russia Today over Syria conflict report". Press Gazette. Progressive Media International. Retrieved 23 January 2016.
"UK regulator Ofcom backs BBC in Russian TV case". BBC News. 21 September 2015. Retrieved 23 January 2016.
John Plunkett (10 November 2014). "Russia Today threatened with Ofcom sanctions due to bias". The Guardian. Retrieved 23 January 2016.
Alevtina Kuzmenkova (18 October 2016). "British Bank Closes Russian Broadcaster RT Accounts". Transitions Online. OFCOM, the British broadcast regulator, has repeatedly singled out RT for its lack of impartiality
stop fake.org January 2018
Chappell, Bill (14 November 2017). "TV Company Linked To Russia's RT America Registers As Foreign Agent In U.S." NPR. Retrieved 3 March 2018.
Julian Evans, Spinning Russia, Foreign Policy, 1 December 2005.
Andrew Osborn, Russia's 'CNN' wants to tell it like it is, The Age, 16 August 2005.
"Russia: New International Channel Ready To Begin Broadcasting". Radio Free Europe/Radio Liberty. 9 December 2005.
RIA Novosti Does Not Control RT Television – Russian Media Experts, RIA Novosti, 6 February 2012.
"Russia Today TV to make unique contribution to global information - German expert". Sputnik News. 6 July 2005.
"29 августа на пресс-конференции в РИА Новости генеральный директор АНО "ТВ-Новости" Сергей Фролов расскажет о планах телеканала "Русия аль-Яум" ("Россия Сегодня") на сезон 2007-2008 гг" [On 29 August, at a press conference in RIA Novosti, Sergei Frolov, general director of the ANO TV-News, will talk about the plans of the Rusiya al-Yaum channel (Russia Today) for the 2007-2008 season.]. Federal Agency for Press and Mass Communications (in Russian). 29 August 2007.
RIA Novosti launches a TV channel, Russia Today, RIA Novosti, 7 June 2005.
Stephen Heyman, A Voice of Mother Russia, in English, The New York Times, 18 May 2008.
Danny Schechter interview on RT website.
Shaun Walker, Russia Today, Tomorrow the World, The Independent, 20 September 2010.
James Painter (2007). "The boom in counter-hegemonic news channels: a case study of TeleSUR" (PDF). Reuters Institute for the Study of Journalism at Oxford University. Archived from the original (PDF) on 8 July 2007.
"Russia's landmark events of 2007". RT International. Retrieved 14 April 2017.
Zagorodnov, Artem (25 September 2008). "Today's woman who needs to be heard". The Moscow Times.
Rowland, Kara (27 October 2008). "Russia Today: Youth served". The Washington Times.
David Weigel, Pravda Will Set You Free; Russia's answer to Fox News and MSNBC., Slate, 27 June 2011.
Charles King, Clarity in the Caucasus?, Foreign Affairs, 11 October 2009.
Douglas Lucas, Julian Assange prepares his next move, Salon, 23 February 2012.
Ian Burrell, From Russia with news, The Independent, 15 January 2010.
RT's Advertising Declared Ad of the Month in UK, RT.com website, 5 March 2010.
Lawrence Pintak, America's media bubble, Boston Globe, 19 November 2006. (Highbeam)
Josh Rogin, New BBG chief wants more money to combat "enemies" such as China and Russia, Foreign Policy, 5 October 2010.
Kirit Radia (2 March 2011). "Sec. of State Hillary Clinton: Al Jazeera is 'Real News', U.S. Losing 'Information War'". Political Punch. abcnews.go.com. Archived from the original on 1 October 2011.
Andy McSmith, Village People, The Independent, 5 March 2011 at Questia.com.
Ishaan Tharoor, Clinton Applauds Al Jazeera, Rolls Eyes at U.S. Media, Time, 3 March 2011.
Hirst, Tomas (3 January 2012). "Putin's Perverse Fear of Soft Power". Huffington Post.
Toohey, Nathan (8 February 2012). "RT and McFaul argue over Navalny's US education". The Moscow Times.
"McFaul and the Moscow opposition rallies". RT International. Retrieved 14 April 2017.
New US Ambassador to Russia starts with lies, Pravda, 2 February 2012.
"US ambassador says seeks reset, not revolution in Russia". RT International. Retrieved 14 April 2017.
'US not funding Putin's presidential campaign', RT interview with Ambassador Michael McFaul.
Alessandra Stanley, The Prisoner as Talk Show Host; Julian Assange Starts Talk Show on Russian TV, The New York Times, 17 April 2012.
"The World Tomorrow". WikiLeaks. 13 April 2012. Archived from the original on 13 April 2012. Retrieved 13 April 2012.
"Assange show premiere: Time to watch 'The World Tomorrow'". RT.com. 13 April 2012. Archived from the original on 13 April 2012. Retrieved 13 April 2012.
Jerome Taylor, Hello, Good Evening and Welcome to My Country House Prison: Assange Makes His Talk Show Debut, The Independent, 18 April 2012.
Raphael Satter, Assange interviews Hezbollah leader in TV premiere, Associated Press via Denver Post, 17 April 2012.
Assange chats with terrorist, Agence France-Presse, 18 April 2012.
Mark Adomanis, Julian Assange's Debut on Russia Today - The Serious People Say it Was Really Bad!, Forbes, 18 April 2012.
"New Assange TV Series". wikileaks.org. 23 January 2012. Retrieved 12 February 2012.
Raphael Satter (17 April 2012). "Assange interviews Hezbollah leader in TV premiere". The Denver Post. Associated Press. Archived from the original on 10 September 2013.
David Meyer, Russia Today hit by DDoS as anti-Wikileaks group claims responsibility, ZDNet, 17 August 2012.
Michael Calderone, Third-Party Debate To Be Broadcast By Al Jazeera English, RT America, But Not Major Cable News Networks, Huffington Post, Posted: 19 October 2012, Updated: 23 October 2012, accessed 4 November 2012
"Presidential Hopefuls Meet in Third Party Debate". PBS NewsHour. 25 October 2012. Archived from the original on 27 October 2012. Retrieved 26 October 2012.
RT to host final US presidential third-party debate, Published: 27 October 2012; Edited: 3 November 2012; note that the debate was postponed from 30 October because of Hurricane Sandy.
Paul Singer, Nader's third-party debate raises alternate issues, USA Today, 5 November 2012.
RT hosts third party debate #2: Tackling the issues the mainstream ignores, RT.com story and video of debate, 6 November 2012.
Dylan Byers, Larry King joins Russian channel RT, Politico, 29 May 2013.
RT America to broadcast Larry King's new political show, RT Press release, 29 May 2013.
"Politicking: Larry King talks NSA scandal fallout". RT International. Retrieved 14 April 2017.
Visit to Russia Today television channel, Kremlin.ru website, 11 June 2013
RT unveils dedicated news channel for UK, Rapid TV News, 30 October 2014.
Davis, Charles (1 February 2018). "This 'Grassroots' Media Startup Is Supported by the Kremlin". The Daily Beast. Retrieved 12 August 2018.
"OKWONGA.COM » My new post, on Redfish and Russia Today". http://www.okwonga.com. Retrieved 12 August 2018.
"This Quirky New Viral Video Channel Is Funded By The Russian Government". BuzzFeed. Retrieved 19 October 2018.
Ma, Alexandra (18 February 2019). "Russia's RT attacks Facebook for suspending 4 viral news channels that broadcast Kremlin talking points to millennials". Business Insider Australia. Retrieved 19 February 2019.
"Facebook Blocks 'Wildly Popular' RT-Run Page". RadioFreeEurope/RadioLiberty. Retrieved 18 February 2019.
"Facebook unblocks RT-linked pages but makes them comply with rules 'no one else' has to follow". RT. 26 February 2019. Retrieved 28 February 2019.
Russia: Another Media-Management Change", IPR Strategic Business Information Database, 4 February 2003. Accessed 29 March 2010.
Russia Profile, accessed 29 March 2010.
Peter Finn, Russia Pumps Tens of Millions Into Burnishing Image AbroadThe Washington Post, 6 March 2008.
Russia Today TV to make unique contribution to global information - German expert, Ria Novosti, 7 June 2005.
New Concerns on Russia Media Freedom, Associated Press, via Highbeam, 19 May 2007.
Oliver Bullough "Inside Russia Today: counterweight to the mainstream media, or Putin's mouthpiece?", New Statesman, 10 May 2013.
"RT BEGINS BROADCASTING IN HD WORLDWIDE FROM NEW, STATE OF THE ART STUDIO". RT International. Retrieved 14 April 2017.
"History". RT International. Retrieved 14 April 2017.
"Putin orders overhaul of top state news agency". RT. 9 December 2013. Retrieved 10 December 2013.
"RT editor Simonyan to head Kremlin-backed news agency". BBC News. 31 December 2013. Retrieved 31 December 2013.
RT "Partners" page.
Marcin Maczka, The Propaganda Machine Archived 7 October 2014 at the Wayback Machine, New Eastern Europe website, 9 July 2012, originally published in New Eastern Europe: New Europe, Old Problems No. 3 (IV), 2012.
Lenizadt estimates the 2012 Russian Federal Budget at 11 billion rubles to RT's parent company ANO TV-Novosti. Darya Fazletdinova, Anatomy of Non-Resistance, Lenizdat, 2 July 2012, accessed 28 September 2012, Translation from the Russian
"Putin forbids funding cuts to state-run media outlets — Gazeta. Ru - English news blog". Gazeta.Ru. Archived from the original on 2 November 2012.
Nelson, Elizabeth; Orttung, Robert; Livshen, Anthony (8 December 2015), "Measuring RT's Impact on YouTube" (PDF), Russian Analytical Digest, Forschungsstelle Osteuropa Bremen, Germany, Center for Security Studies (CSS), ETH Zurich, Switzerland, Institute of History, University of Basel (177), retrieved 23 January 2016
Chris Dziadul (8 April 2015). "RT tightens its belt". Broadband TV News. Retrieved 30 January 2016.
Tétrault-Farber, Gabrielle (23 September 2014). "Looking West, Russia Beefs Up Spending on Global Media Giants". Moscow Times. Retrieved 13 May 2018.
Shuster, Simon (16 March 2015). "Inside Putin's on-air machine". TIME. pp. 44–51. Retrieved 12 April 2015.
Stephen Ennis (16 September 2015). "Russia in 'information war' with West to win hearts and minds". BBC. Retrieved 19 January 2016.
Moscow Times (11 October 2015). "Russia Cuts State Spending on RT News Network". Moscow Times. Retrieved 30 January 2016.
"Distribution". RT International. Retrieved 14 April 2017.
Fred Weir, Russia gives WikiLeaks' Julian Assange a TV platform, The Christian Science Monitor, 25 January 2012.
برامج القناة. RT Arabic (in Arabic). Retrieved 14 April 2017.
"Quiénes somos". RT en Español (in Spanish). Retrieved 14 April 2017.
"Russia's RT America registers as 'foreign agent' in U.S." Reuters. 13 November 2017. Retrieved 13 November 2017.
"RT launches dedicated UK news channel – RT UK". RT International. Retrieved 14 April 2017.
"RTД – your guide to the depths of Russia". RT International. Retrieved 14 April 2017.
RT на русском (in Russian)
RT en français (in French)
RT Deutsch (in German)
"RRsat Signs Contract With Russia Today For Global Distribution Of RT HD Channels". prnewswire.com. 7 September 2012. Retrieved 25 September 2015.
Russia Today and Rusiya Al-yaum join Yahlive's high definition bouquet, Al Yah Satellite Communications, AMEinfo.com.
"Putin: RT en español emitirá su señal en abierto en Argentina 24 al día" (in Spanish). Actualidad RT. 12 July 2014. Retrieved 12 July 2014.
Bosoer, Fabián; Finchelstein, Federico (21 October 2014). "Russia Today, Argentina Tomorrow". New York Times. Retrieved 23 October 2014.
"Argentina Announces Suspension Of Russia's RT TV Broadcasts". Radio Free Europe/Radio Liberty. Retrieved 12 June 2016.
Knox, David (16 February 2015). "Foxtel adds Russia Today channel". TV Tonight. Retrieved 16 February 2015.
Zavaski, Katie (17 September 2015). "Putin's Propaganda TV Lies About its Popularity". Retrieved 17 September 2015.
Foreign News Channels Drawing U.S. Viewers – IPS. Ipsnews.net. Retrieved on 7 December 2011.
'Russia Today' Doubles its U.S. Audience, Russia Briefing News, 7 June 2012.
BARB Q3 2012 viewing figures "BARB Quarterly Reach Report- Quarter 3 2012", BARB, retrieved 6 June 2014
Laughlin, Andrew, 14 January 2013 "RT Russian news channel goes HD on Sky", Digital Spy, retrieved 13 December 2013.
BARB Q4 2012 viewing figures "BARB Quarterly Reach Report- Quarter 4 2012", BARB, retrieved 6 June 2014
BARB Q4 2013 viewing figures "BARB Quarterly Reach Report- Quarter 4 2013", BARB, retrieved 9 April 2014
Smith, Patrick (17 November 2014). "Everything You Need To Know About Russia Today UK". BuzzFeed.
Ennis, Stephen (4 November 2014). "Kremlin's UK TV fails to match ambitions". BBC News.
BARB Q3 2015 viewing figures "BARB Quarterly Reach Report- Quarter 3 2015", BARB, retrieved 23 January 2016
"Monthly viewing summary | BARB". http://www.barb.co.uk. Retrieved 24 April 2016.
[1] Sagarra Ángel, Josep María de; Soler Herreros, Chimo "El español en la Federación de Rusia: factor determinante en las relaciones con los países hispanohablantes". En: Iberoamérica, trimestral desde Moscú, n. 2 (2014)
"YouTube Video Creation–A Shared Process". journalism.org. Pew Research Center. 16 July 2012. Retrieved 23 January 2016.
Jennifer Martinez, Pew: Russia Today, The Hill, 16 July 2012
O'Sullivan, John (6 December 2014). "The difference between real journalism and Russia Today". The Spectator. Retrieved 18 March 2015.
"Putin's Propaganda TV Lies About Its Popularity". The Daily Beast. Retrieved 6 August 2016.
"If Russia Today is Moscow's propaganda arm, it's not very good at its job". Washington Post. Retrieved 13 April 2017.
"Exposing Daily Beast propaganda: 10 RT political virals the YouTube MSM can only dream of". RT International. Retrieved 13 April 2017.
"Fact check for dummies: Teaching Washington Post & Co how to do journalism one last time". RT International. Retrieved 13 April 2017.
Heidi Brown, Springtime (For Putin) In Russia, Forbes, 27 February 2008.
Field, Matt (15 May 2019). "The Russian government-funded TV network's hyperbolic campaign against US 5G". Bulletin of the Atomic Scientists. Retrieved 16 May 2019.
Dowling, Tim (29 November 2017). "24-hour Putin people: my week watching Kremlin 'propaganda channel' RT". The Guardian. Retrieved 16 May 2019.
Tracy Quan (3 July 2012). "I Love the Julian Assange Show!". The Daily Beast. Retrieved 1 November 2012.
Zwick, Jesse (14 March 2012). "Pravda Lite". The New Republic. Retrieved 14 February 2017..
Freed, Benjamin R. "Alyona Minkovski: She's Got It!". SOMA Magazine. 25 (4). Retrieved 15 December 2011.
RT America Launches New Show, Hosted by Former US Marine, Adam Kokesh, press release on Adam vs The Man web site, 4 April 2011.
"FINAL EPISODE: East Coast Quake, Libya Rebellion, You The Viewer, Teachers & Social Media, Net Neutrality, Media Blackout on Ron Paul?". RT. 25 August 2011. Archived from the original on 24 September 2011.
"Ron Paul booster's show cancelled after FEC complaint". Politico. 25 August 2011.
"KGB TV to Air Show Hosted by Anti-war Marine Vet". Accuracy in Media. 5 April 2011.
Glenn Greenwald interview on RT website.
Glenn Greenwald, Attacks on RT and Assange reveal much about the critics, Salon, 18 April 2012.
Sonia Scherr (1 August 2010). "Russian TV Channel Pushes 'Patriot' Conspiracy Theories". Intelligence Report, Southern Poverty Law Center. Retrieved 25 September 2015.
"RT Launches Project to Live-Tweet Russian Revolution 100 Years Later". IJR - Independent Journal Review. 28 February 2017. Retrieved 14 April 2017.
"Shows — RT". RT International. Retrieved 14 April 2017.
"On contact". RT International.
"Renegade Inc". RT International.
"Keiser Report". RT International.
"America's Lawyer". RT International.
"Interview". RT International.
"Going Underground". RT International.
"News Thing". RT International.
"Redacted Tonight". RT International.
"Watching the Hawks". RT International.
"SophieCo". RT International.
"CrossTalk". RT International.
"Larry King Now". RT International.
"Sputnik Orbiting the World". RT International.
"Politicking". RT International.
"Off the grid". RT International.
"Capital Account". RT International.
"Why you should care!". RT International.
"Breaking the Set". RT International.
"In Context". RT International.
"Spotlight". RT International.
"On the Money". RT International.
"Cypherpunks: Episode Eight, full version, pt.2 — Julian Assange". The Julian Assange Show on RT.
"Moscow Out". RT International.
"Adam vs. The Man". RT International.
"The Alyona Show". RT International.
"The Big Picture". RT International.
"News with Ed Schultz". RT International.
"On-Air Talent — RT". RT International. Retrieved 14 April 2017.
Tracy Quan (3 July 2012). "I Love the Julian Assange Show!". The Daily Beast. Retrieved 20 August 2012.
Syria's Assad denies civil war, blames the West, Los Angeles Times, 9 November 2012.
"Nigel Farage: I admire Vladimir Putin". The Guardian. 31 March 2014. Retrieved 26 September 2015.
Airwaves wobbly, The Economist, 6 July 2010
Sousa, Ann De (26 January 2012). "News channel or propaganda tool?". Al-Jazeera.
"Russia Today Continues its Anti-Israel Propaganda, Going Even Further Than Arab TV". the algemeiner. Retrieved 26 May 2016.
Mezzofiore, Gianluca (24 March 2014). "RT Host Manuel Ochsenreiter Exposed as Neo-Nazi Editor". International Business Times. Retrieved 30 November 2014.
Tom Porter (16 August 2017). "Charlottesville's Alt-Right Leaders Have a Passion for Vladimir Putin". Newsweek.
Van Herpen, Marcel H. (1 October 2015). Putin's Propaganda Machine: Soft Power and Russian Foreign Policy. Rowman & Littlefield Publishers. p. 73. ISBN 978-1442253612.
Stone, Peter; Gordon, Greg (20 March 2017). "FBI's Russian-influence probe includes a look at Breitbart, InfoWars news sites". McClatchy DC Bureau. Retrieved 28 September 2018.
Reporters Without Borders Don't Fancy Russia Today Kommersant 21 October 2005
Kincaid, Cliff (22 August 2014). "Why Won't Putin Help Middle East Christians?". Accuracy in Media.
Michel, Casey (25 August 2015). "Putin's Magnificent Messaging Machine". Politico. Retrieved 23 January 2016.
Schreck, Carl (25 February 2015). "'Propaganda Bullhorn' Or 'Alternative Perspective'? U.S. Students Put Kremlin-Funded RT Under Microscope". Radio Free Europe/Radio Liberty. Retrieved 23 January 2016.
"RT Watch Blog". 2015. Retrieved 23 January 2016.
"New Global TV Venture to Promote Russia". VOANews. 6 July 2005.
Hilsman, Patrick. "Have you been watching Russian government propaganda?". The Seattle Globalist. Retrieved 8 December 2015.
Gatov, Vasily (1 July 2014). "Russian Journalism is Crippled by Its Cynicism". The Moscow Times. Retrieved 30 January 2016.
"Linas Linkevicius on Twitter". Twitter.
Ukraine bans Russian TV channels for airing war 'propaganda', Reuters, 19 August 2014, retrieved 28 January 2017
Balluck, Kyle (12 September 2017). "Russian network RT must register as foreign agent in US". TheHill. Retrieved 12 September 2017.
"Secretary Kerry on Ukraine" (Press release). CSPAN. 24 April 2014.
Logiurato, Brett (26 April 2014), RT Is Very Upset With John Kerry For Blasting Them As Putin's 'Propaganda Bullhorn', Business Insider
Stengel, Richard (29 April 2014), Russia Today's Disinformation Campaign, U.S. Department of State
"Emmanuel Macron's campaign team bans Russian news outlets from events". The Guardian. Reuters. 27 April 2017. Retrieved 9 May 2017.
"Welcome to The Machine: Inside the Secretive World of RT". Retrieved 26 June 2017.
Twitter bans RT and Sputnik ads amid election interference fears, BBC News, 26 October 2017, retrieved 4 November 2017
Google to 'derank' Russia Today and Sputnik, BBC News, 21 November 2017, retrieved 22 November 2017
"John McDonnell urges Labour MPs to stop appearing on Russia Today". BBC News. 11 March 2018. Retrieved 11 March 2018.
The Christian Science Monitor. "Russian bid to counter Western criticism". The Christian Science Monitor.
Masha Karp "Counterpoints: KGB TV", Standpoint, March 2010
Kirchick, James (18 February 2009). "Pravda on the Potomac (page 2)". The New Republic.
Walker, Shaun (26 January 2012). "Assange takes chat-show job with state-funded Russian TV". The Independent.
"Meet the Colonel in Charge of Countering Russian Propaganda in Lithuania". Vice News. Retrieved 5 July 2016.
"YouTube recommended a Russian media site thousands of times for analysis of Mueller's report, a watchdog group says". The Washington Post. 2019.
Ennis, Stephen (16 November 2014). "Russia's global media operation under the spotlight". BBC News.
Pomerantsev, Peter (9 April 2015). "Inside the Kremlin's hall of mirrors". The Guardian. Retrieved 15 April 2015.
Holland, Adam (8 July 2015). "Russia Today Has an Illuminati Correspondent. Really". Daily Beast. Retrieved 9 July 2015.
Drezner, Daniel W. (13 March 2015). "Confessions of an American Illuminati". The Washington Post. Retrieved 25 September 2015.
"Inside RT's world of alternative news". EU vs DISINFORMATION. 13 April 2017. Retrieved 23 May 2018.
"Everyone Against Russia: Conspiracy Theories on the Rise In Russian Media". EU vs DISINFORMATION. 22 May 2018. Retrieved 23 May 2018.
"A Powerful Russian Weapon: The Spread of False Stories". The New York Times. 28 August 2016. ISSN 0362-4331. Retrieved 24 May 2018.
Timberg, Craig (24 November 2016). "Russian propaganda effort helped spread 'fake news' during election, experts say". Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved 24 May 2018.
"Is Russia Today a legitimate fact-checker? We did the math". Poynter. Retrieved 24 May 2018.
"Russia's "Firehose of Falsehood" Propaganda Model". Paul, Christopher, Matthews, Miriam. 2016.
Rachel Hirshfeld (4 February 2013). "Russia Today Accuses Israel of Using 'Hitler Methods'". Retrieved 8 October 2013.
Lakkana Nanayakkara (22 November 2012). "Russia Today Continues its Anti-Israel Propaganda, Going Even Further Than Arab TV". The Algemeiner. Retrieved 8 October 2013.
Barak Ravid (31 July 2012). "Lieberman complained to Putin over Russian TV's 'anti-Israel' reporting". Haaretz. Retrieved 8 October 2013.
William Dunbar (20 September 2010). "They forced me out for telling the truth about Georgia". The Independent.
Nick Holdsworth (12 August 2008). "Russia claims media bias; Foreign minister blasts coverage of conflict". Variety.
"Death toll in South Ossetia reaches 2,000". Russia Today. 10 August 2008. Archived from the original on 2 December 2009.
Tom Parfitt (13 August 2008). "Russia exaggerating South Ossetian death toll, says human rights group". The Guardian.
Liz Wahl, I Was Putin's Pawn, Politico magazine, 21 March 2014.
Ofcom Broadcast Bulletin - Syrian news coverage, 5 November 2012, pp 15-27.
Ofcom Broadcast Bulletin - Graphic footage, 4 November 2013, pp 14-17.
Ofcom Broadcast Bulletin - Syrian Diary, 16 December 2013, pp 6-25.
Greg Botelho, CNN (5 March 2014). "State-funded news anchor Abby Martin: 'What Russia did is wrong' - CNN.com". CNN.
"Ukraine conflict perspectives and Washington's shadow lobbyists". RT International. Retrieved 14 April 2017.
Graves, Lucia (4 March 2014) RT Defends Host Abby Martin, Responds to Accusations of Pro-Putin Propaganda, National Journal retrieved 11 April 2014
Greenwald, Glenn (4 March 2014) RT Host Abby Martin Condemns Russian Incursion Into Crimea – On RT The Intercept retrieved 21 March 2014
"RT reacts to anchor Liz Wahl quitting on air". RT International. Retrieved 14 April 2017.
Piers Morgan (5 March 2014). New Cold War?. CNN.
Bloomfield, Steve (24 April 2014). "Ofcom should be looking again at Putin's TV news channel". The Guardian.
Szoldra (19 July 2014), Here's The Ridiculous Way Russia's Propaganda Channel Is Covering The Downed Malaysia Airliner, Allure Media
Alex Altman (21 July 2014). "Russian Television Under Spotlight After Malaysia Airlines Crash in Ukraine". TIME. Retrieved 23 January 2016.
Ofcom Broadcast Bulletin - Ukraine news coverage, 10 November 2014, pp 5-44
Kemp, Stuart (5 January 2015). "BBC News and RT cleared over coverage of shooting down of flight MH17". The Guardian. Retrieved 14 February 2015.
Ofcom Broadcast Bulletin - MH17, 5 January 2015, p 48
David, Maxine (23 September 2016), War of words: how Europe is fighting back against Russian disinformation, The Conversation, retrieved 3 March 2017
Bentzen, Naja; Russell, Martin (2015), Russia's manipulation of information on Ukraine and the EU's response (PDF), Members' Research Service - European Parliamentary Research Service
Gotev, Georgi (28 August 2015), Tiny EU task force set up to counter Russian propaganda, Fondation Euractiv, retrieved 3 March 2017
"EU vs Disinformation website". Retrieved 3 March 2017.
"Ofcom Broadcast Bulletin" (PDF) (288). Ofcom. 21 September 2015. Retrieved 23 January 2016.
Burrell, Ian (21 September 2015). "Broadcaster RT misled viewers and breached broadcasting rules, says Ofcom". The Independent. Retrieved 27 November 2018.
Jackson, Jasper (21 September 2015). "RT sanctioned by Ofcom over series of misleading and biased articles". The Guardian. Retrieved 23 January 2016.
Kramer, David J. (23 October 2015). "The West should take on the Putin P.R. machine". The Washington Post. Retrieved 14 January 2016.
Paul, Christopher; Matthews, Mirriam (2016), The Russian "Firehose of Falsehood" Propaganda Model, The RAND Corporation
Plunkett, John (4 July 2016). "Russia-backed channel RT censured for lack of impartiality in Turkish coverage". The Guardian. Retrieved 1 March 2017.
"Ofcom Broadcast Bulletin" (PDF) (308). Ofcom. 4 July 2016. pp. 5–30. Retrieved 1 March 2017.
"Russian propaganda effort helped spread 'fake news' during election, experts say". Washington Post. Retrieved 14 April 2017.
Ben Norton; Glenn Greenwald (26 November 2016), "Washington Post Disgracefully Promotes a McCarthyite Blacklist From a New, Hidden, and Very Shady Group", The Intercept, retrieved 27 November 2016
Ingram, Matthew (25 November 2016), "No, Russian Agents Are Not Behind Every Piece of Fake News You See", Fortune magazine, retrieved 27 November 2016
Taibbi, Matt (28 November 2016). "The 'Washington Post' 'Blacklist' Story Is Shameful and Disgusting". Rolling Stone.
Williams, Christopher (7 February 2017). "Media watchdog calls in Kremlin-backed news channel RT over impartiality breach on Nato". The Telegraph. Retrieved 1 March 2017.
"Ofcom Broadcast Bulletin" (PDF) (319). Ofcom. 19 December 2016. pp. 18–26. Retrieved 1 March 2017.
Spangler, Todd (19 January 2017). "Facebook Restores Kremlin-Funded RT Posting Privileges After Temporary Block". Variety. Retrieved 21 January 2017.
Wong, Julia Carrie (20 January 2017). "Russia threatens retaliation over Facebook 'censorship' of RT". The Guardian. Retrieved 20 January 2017.
"Russia considering US media restrictions as retaliation". Retrieved 10 October 2017.
"Russian network RT must register as foreign agent in US". The Hill. Retrieved 12 October 2017.
"Russia's RT America registers as 'foreign agent' in U.S." Reuters. 13 November 2017.
"Russian news channel RT broke TV impartiality rules, Ofcom says". BBC News Online. 20 December 2018. Retrieved 20 December 2018.
"Ofcom Broadcast and On Demand Bulletin" (PDF) (369). Ofcom. 20 December 2018. Retrieved 8 June 2019.
Waterson, Jim (26 July 2019). "RT fined £200,000 for breaching impartiality rules". The Guardian.
"Golden Tambourine" International Festival for Television programs and films Archived 17 February 2008 at the Wayback Machine Zolotoy Buben
News of the Okrug 11th "Save and Preserve" International Environmental Television Festival, 9 June 2007
"Евразийская Академия Телевидения и Радио. Официальный сайт". eatr.ru.
AIB Media Excellence Awards 2007 Association for International Broadcasting, 8 October 2007
Russia Today Wins Russian Entertainment Awards, Russian Entertainment Awards YouTube page, April 2008
"А ТЭФИ здесь тихие".
"2009 Television Programming and Promotion Awards" (PDF). Retrieved 18 March 2015.
"2010 International Emmy® Awards News & Current Affairs Nominees Announced". International Emmy Awards. 11 August 2010. Retrieved 5 November 2012.
"RT BECOMES FIRST EVER RUSSIAN TV CHANNEL TO GET EMMY NEWS NOMINATION". RT International. Retrieved 14 April 2017.
"2012 International Emmy® Awards News & Current Affairs Nominees Announced". International Emmy Awards. 21 August 2012. Retrieved 5 November 2012.
"RT'S OWS COVERAGE BRINGS SECOND EMMY NOMINATION". RT International. Retrieved 14 April 2017.
"2014 INTERNATIONAL EMMY® AWARDS CURRENT AFFAIRS & NEWS NOMINEES ANNOUNCED". International Academy of Television Arts & Sciences. Retrieved 14 April 2017.
"RT SCORES THIRD EMMY NOMINATION FOR NEWS". RT International. Retrieved 14 April 2017.
"2016 INTERNATIONAL EMMY® AWARDS NOMINEES FOR NEWS & CURRENT AFFAIRS ANNOUNCED". International Academy of Television Arts & Sciences. Retrieved 14 April 2017.
"RT – FOUR-TIME INTERNATIONAL EMMY FINALIST". RT International. Retrieved 14 April 2017.
Another win for RT America, 7 June 2019
External links
User avatar
art0hur0moh
 
Posts: 5584
Joined: Fri Sep 30, 2011 9:15 am

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Text » Mon Aug 05, 2019 4:13 pm

What the F...... :yikes:

@ Art, Cannydc, Fletch & co ….. having funs, boys? :again?:
User avatar
Text
 
Posts: 20712
Joined: Sat Jan 02, 2010 5:21 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Text » Mon Aug 05, 2019 4:17 pm

Oh don't mind me, I have no intention of hanging around. :Hiya:
I don't even want to know what this strange topic is about! :pmsl:
User avatar
Text
 
Posts: 20712
Joined: Sat Jan 02, 2010 5:21 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Fletch » Mon Aug 05, 2019 4:55 pm

Cannydc wrote:To answer your question, no. However, I am of the opinion that there is a network of sites allied to / paid for by the Russian State.

Some you describe as 'news aggregating' sites, some direct from Moscow (see my original post on origins).

Bearing that in mind, and knowing for sure that they have an anti-West propaganda aim (admitted by Russia) I have, as previously stated, no intention of sorting through each and every time in the hope that they might be true.

Put it this way, I still trust BBC a hell of a lot more than Sputnik et al...


So why do you always reply to posts with the spamming of Russia, Russia, Russia then?

As I said before, the truth doesn't interest you nor do facts or even the journalists writing the article, you just want to promote the western narrative of 'them bad, us good'.
User avatar
Fletch
 
Posts: 14588
Joined: Wed Oct 12, 2011 7:35 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Fletch » Mon Aug 05, 2019 4:58 pm

Text wrote:Oh don't mind me, I have no intention of hanging around. :Hiya:
I don't even want to know what this strange topic is about! :pmsl:


It's about canny and raven trolling the news section day after day, week after week with impunity. We have already lost Jack because of it and any meaningful discussion is swamped by their trolling.

TL/DR canny and raven are cunts.
User avatar
Fletch
 
Posts: 14588
Joined: Wed Oct 12, 2011 7:35 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Fletch » Mon Aug 05, 2019 5:11 pm

In The World Of 'Fact', Russiagate Is Dead. In The World Of Politics, It's Still The New '42'
By Craig Murray

Douglas Adams famously suggested that the answer to life, the universe and everything is 42. In the world of the political elite, the answer is Russiagate. What has caused the electorate to turn on the political elite, to defeat Hillary and to rush to Brexit? Why, the evil Russians, of course, are behind it all.

It was the Russians who hacked the DNC and published Hillary’s emails, thus causing her to lose the election because… the Russians, dammit, who cares what was in the emails? It was the Russians. It is the Russians who are behind Wikileaks, and Julian Assange is a Putin agent (as is that evil Craig Murray). It was the Russians who swayed the 1,300,000,000 dollar Presidential election campaign result with 100,000 dollars worth of Facebook advertising. It was the evil Russians who once did a dodgy trade deal with Aaron Banks then did something improbable with Cambridge Analytica that hypnotised people en masse via Facebook into supporting Brexit.

All of this is known to be true by every Blairite, every Clintonite, by the BBC, by CNN, by the Guardian, the New York Times and the Washington Post. “The Russians did it” is the article of faith for the political elite who cannot understand why the electorate rejected the triangulated “consensus” the elite constructed and sold to us, where the filthy rich get ever richer and the rest of us have falling incomes, low employment rights and scanty welfare benefits. You don’t like that system? You have been hypnotised and misled by evil Russian trolls and hackers.

[Whether Trump and/or Brexit were worthy beneficiaries of the popular desire to express discontent is an entirely different argument and not one I address here].

Except virtually none of this is true. Mueller’s inability to defend in person his deeply flawed report took a certain amount of steam out of the blame Russia campaign. But what should have killed off “Russiagate” forever is the judgement of Judge John G Koeltl of the Federal District Court of New York.

In a lawsuit brought by the Democratic National Committee against Russia and against Wikileaks, and against inter alia Donald Trump Jr, Jared Kushner, Paul Manafort and Julian Assange, for the first time the claims of collusion between Trump and Russia were subjected to actual scrutiny in a court of law. And Judge Koeltl concluded that, quite simply, the claims made as the basis of Russiagate are insufficient to even warrant a hearing.

The judgement is 81 pages long, but if you want to understand the truth about the entire “Russiagate” spin it is well worth reading it in full. Otherwise let me walk you through it.

The rest at https://www.craigmurray.org.uk/archives ... he-new-42/

Copies of the judgement on link.

Now read that canny and see how you have been so woefully mislead.
User avatar
Fletch
 
Posts: 14588
Joined: Wed Oct 12, 2011 7:35 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Cannydc » Mon Aug 05, 2019 5:56 pm

:pmsl: :pmsl: :pmsl: :pmsl:

See above...

TL/DR

The thread is about Russian propaganda sites used as links on the forum - NOT RUSSIAN INTERFERENCE IN THE US ELECTION FFS.
User avatar
Cannydc
 
Posts: 14889
Joined: Sun Oct 02, 2011 4:59 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Cannydc » Mon Aug 05, 2019 6:02 pm

Fletch wrote:
Text wrote:Oh don't mind me, I have no intention of hanging around. :Hiya:
I don't even want to know what this strange topic is about! :pmsl:


It's about canny and raven trolling the news section day after day, week after week with impunity. We have already lost Jack because of it and any meaningful discussion is swamped by their trolling.

TL/DR canny and raven are cunts.


"We lost Jack !!!"

Like a poor line from a Vietnam war movie.
User avatar
Cannydc
 
Posts: 14889
Joined: Sun Oct 02, 2011 4:59 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Fletch » Mon Aug 05, 2019 6:32 pm

Cannydc wrote::pmsl: :pmsl: :pmsl: :pmsl:

See above...

TL/DR

The thread is about Russian propaganda sites used as links on the forum - NOT RUSSIAN INTERFERENCE IN THE US ELECTION FFS.


Why are you so scared to read it? :ooer:

It has copies of the judgement written by a US Judge and yet still you spam the Russia, Russia, Russia shit, :off head:
User avatar
Fletch
 
Posts: 14588
Joined: Wed Oct 12, 2011 7:35 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Fletch » Mon Aug 05, 2019 6:33 pm

Cannydc wrote:
Fletch wrote:
Text wrote:Oh don't mind me, I have no intention of hanging around. :Hiya:
I don't even want to know what this strange topic is about! :pmsl:


It's about canny and raven trolling the news section day after day, week after week with impunity. We have already lost Jack because of it and any meaningful discussion is swamped by their trolling.

TL/DR canny and raven are cunts.


"We lost Jack !!!"

Like a poor line from a Vietnam war movie.


Sums up your attitude to the news section. :shake head:

Too frightened to troll with the rest in the Arms so hide away in news trolling.
User avatar
Fletch
 
Posts: 14588
Joined: Wed Oct 12, 2011 7:35 pm

Re: The Russian Backed/Paid For/Supporting Links Thread

Postby Cannydc » Mon Aug 05, 2019 6:59 pm

Fletch wrote:
Cannydc wrote::pmsl: :pmsl: :pmsl: :pmsl:

See above...

TL/DR

The thread is about Russian propaganda sites used as links on the forum - NOT RUSSIAN INTERFERENCE IN THE US ELECTION FFS.


Why are you so scared to read it? :ooer:

It has copies of the judgement written by a US Judge and yet still you spam the Russia, Russia, Russia shit, :off head:


Because, like your numerous other posts on Mueller, it has nothing whatsoever to do with this thread.

And you know it.

And you call me a troll... :pmsl: :pmsl: :pmsl:
User avatar
Cannydc
 
Posts: 14889
Joined: Sun Oct 02, 2011 4:59 pm

PreviousNext

Return to News, Politics And Current Affairs

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests